Znasz ten scenariusz, w którym próbujesz wykonać jakieś zadanie online i masz słabe połączenie internetowe? Problemy te były już dosyć powszechne, ale od 2020 roku stały się większym i bardziej uciążliwym tematem, ponieważ większość siły roboczej przeszła na pracę zdalną w wyniku pandemii.
Praca zdalna jest tutaj… i dalej z nami będzie
Przewiduje się, że do 2025 r. pracowników pracujących w domu będzie o 87% więcej niż przed pandemią. Problem polega na tym, że obecnie działy IT muszą korzystać z wielu aktualizacji sprzętu i oprogramowania, aby zapewnić pracownikom zdalnym bezpieczne i niezawodne połączenie, ale tylko 39% firm jest przekonanych, że dysponują wiedzą i siłą roboczą potrzebną do zarządzania pracą zdalną.
Według statystyk 80% menedżerów oczekuje, że praca zdalna będzie działać na dłuższą metę. Podczas gdy 96% pracowników jest zadowolonych z tej zmiany, 94% doświadcza również nowych wyzwań związanych z tym terytorium. Niektóre z tych wyzwań dotyczą zawodności i braku bezpieczeństwa połączeń w sieci domowej. Od początku kwarantanny 60% wszystkich firm zgłasza gwałtowny wzrost cyberataków.
Wzrost cyberataków
Łatwo zrozumieć, dlaczego, ponieważ pracownicy nie wykonują już większości swojej pracy w bardziej niezawodnie zabezpieczonych sieciach wewnętrznych swojej centrali firmy. Pracę zdalną można wykonywać z dowolnej liczby lokalizacji, w tym z domowego biura, ale także z mniej bezpiecznych sieci, takich jak galerie handlowe oraz wspólne przestrzenie robocze.
Problemy z niską prędkością Internetu i połączeniem
Inną kwestią, która jest znacznie bardziej widoczna w świecie biznesu typu „praca z domu”, jest powolny internet. Częścią tego problemu jest w rzeczywistości ogromny wzrost wykorzystania danych w domu spowodowany napływem pracowników zdalnych. W 2020 r. zużycie danych w domu wzrosło o 38%, zwiększając je do 16,6 GB miesięcznie.
Nie tylko wpływa to na szybkość Internetu, ale także na wideokonferencje, które stały się znacznie bardziej niezbędne w codziennych kontaktach biznesowych. Inne problemy z łącznością spowodowały, że 38% ankietowanych pracowników zdalnych w pewnym momencie nie było w stanie ukończyć swojej pracy z powodu słabego połączenia sieciowego. Dlatego w trakcie pracy mogłeś zobaczyć swoich współpracowników, aktywnych na mediach społecznościowych. No dobra – nie wszyscy, mogli także wybierać odzież robocza.
Kolejne 43% twierdzi, że podczas szczytu pandemii korzystało z telefonów i hotspotów do pracy zdalnej. Sześćdziesiąt dziewięć procent zgłasza również problemy z VPN, co w nieoczekiwany sposób odbiło się na firmach.